Tuesday, May 18, 2010

28 Mei 2010 Wa langgar Rusila.

Jumaat 28 Mei 2010 wa akan langgar Rusila. Wa bawa sama isteri wa, tapi tinggalkan anak-anak wa pada neneknya.
Ini time masuk Rusila bukan urusan budak-budak ini urusan orang dewasa. Wa dah tekad, tidak boleh tidak wa mesti pergi. Wa kena pikul amanah ni, wa dah lama berjuang, wa jadi ahli Pas, wa bayar yuran tiap tiap tahun, wa dah dapat sijil 20 tahun lepas. Wa apa peduli apa nak jad, jadi lah.

Wa akan bertolak khamis malam, wa jangka sampai subuh di Rusila, wa mau solat subuh belakang Hadi, wa harap subuh pagi jumaat tu akan ada sujud sajadah, ini bukan solat subuh 3 rakaat ma, nanti lu yang pening yg tak pernah subuh Jumaat di Masjid fikir Orang Rusila solat subuh 3 Rakaat. Lu jangan gelak ini sudah berlaku lama dulu semasa ikut kempen PRK Batu Talam Pahang, bila group kupiah hijau naik solat subuh dan sujud sajadah ada makmun anak mukim tanya . apasal lu org solat subuh 3 rakaat, lu tau, wa gelak sampai menitis nitis airmata wa kelakar, lu tau rupa nya masjid tu memang pekat umno, sorry aa wa lupa nama masjid tu.Itu yang tarak solat subuh masjid, wa ingat kalau yang selalu mis solat subuh...sendiri mau fikir.


Wa lepas solat subuh nanti sarapan dan tunggu kuliah jumaat, wa juga janji dengan diri wa mau duduk depan-depan. Lepas tu juga wa mau tunggu solat jumaat. Sebab selepas jumaat akan tiba masa yang wa tunggu, wa nanti-nanti dah setahun wa sama rakan-rakan rancang. Saat lepas solat jumaat amat mendebarkan wa. Oh tak dapat gambarkan macamana peristiwa sepenting itu akan berjalan, wa harap sungguh-sungguh mereka yang selama ini berjanji untuk membuat persiapan dan memberi kerjasama sepenuhnya. Wa tak mau majlis bersejarah ini ada cacat, ada kecuh-kecuh. Wa harapnya terbaik dan lancar. Lu jangan buat hal nanti wa kasi pelempang.....

Selepas solat Jumaat wa akan bergerak bersama rombongan menuju ke Dewan banat MDQ, tepat pukul tiga majlis bersejarah itu akan dirasmikan, wa harap ada group AV akan buat rakaman, wa mau simpan vcd tersebut. Wa sendiri akan bawa handycam dan kamera DSLR yang wa punya.

Wa akan pastikan rombongan wa yang bertolak dari T. Malim akan dapat mengikuti majlis ini dengan sempurna.
Kerana pada hari itu berlangsungnya Ijtima' Guru Pasti Semalaysia di Masjid Rusila.
Selamat Berijtima' Kepada semua Guru Pasti Semalaysia. Wa bawa isteri wa sebab dia juga adalah guru pasti.


Sekian coretan wa. Bagi yang ada penyakit gila, wa nak pesan sekali lagi lu jangan lupa makan ubat.

1 comment :

  1. Bagus2, wa suka lu punya gila2. sure kerana Allah. semoga kita dapat merasai kemanisan kegemilangan islam kelak....n sume dapat berkat n rahmat Allah....moga Allah merahmati perjalanan lu..

    ReplyDelete