Monday, February 1, 2010

Tulang Besi pentingkan dendam Peribadi


Dendam dalam bahasa Arab di sebut hiqid, ialah "Mengandung permusuhan didalam batin dan menanti-nanti waktu yang terbaik untuk melepaskan dendamnya, menunggu kesempatan yang tepat untuk membalas sakit hati dengan mencelakakan orang yang di dendami". Berbahagialah orang yang berlapang dada, berjiwa besar dan pema 'af. Tidak ada sesuatu yang menyenangkan dan menyegarkan pandangan mata seseorang, kecuali hidup dengan hati yang bersih dan jiwa yang sehat, bebas dari rasa kebingungan dan bebas dari rasa dendam yang senantiasa menggoda manusia.
Tulang besi @ Rahman Talib ada kepentingan peribadi bila tak habis-habis tak puashati dengan apajua yang datang dari PAS Pusat, terutama yang berkaitan dengan Dr Hasan Ali.

Kalau lu jujur, kalau lu tak dendam lu sabarlah, Hasan dah kena warning, Khalid kena tahan 6 bulan, kalau rayu-rayu mungkin tinggal 3 bulan. Lu duk luar sana -sana tak habis.

Lu punya hati kotor, lu kerja cawangan, kerja upu , kerja dun kerja Kawasan mana ada...lu duduk Jakarta mana ada program parti, jadi duduklah sana sambil bantu perkukuhkan PAS Selangor, bukannya dok hentam sana-hentam sini....

Lu tak puashati dengan Hasan sebab itu jawatan CEO dulu, walaupun lu mungkin kata tak, tapi persepsi orang ramai dah jadi mcmtu. Jadi dengki lu, dendam lu sama Hasan kerana CEO.....kan ke fitnah tu......benda akan jadi fitnah. Lu kena sabar, lu kena tenang.

Wa bukan mau hina sama lu, tapi bila punya agenda peribadi, wa rasa mau lawan peribadi sama lu.....Lu dapat anak sorang, jagalah anak tu baik-baik. Wa tau bertapa sukar dan susahnya lu nak dapatkan anak tu.....

1 comment :

  1. man talib memang gila pangkat nak jadi CEO

    ReplyDelete