Friday, June 14, 2013

Kegagalan JPPP dalam PRU 13.

Ramai yang timbulkan isu kegagalan PAS mengeklkan Kedah adalah salah Presiden PAS. Apa semua kelemahan Pas adalah kelemahan presiden?

Bukanlah Presiden tidak membuat salah, beliau manusia biasa tapi amat tidak baik dan jahat bila meletakkan keslemahan itu dibahu beliau.

Kena sedar dan faham Pas bekerja secara kolektif, presiden ada timbalan, ada naib Presiden, ada ketua lajnah ada ketua Jabatan.

Dalam soal pilihanraya PAS JPP iaitu Jabatan Pilihanraya PAS Pusat. Ianya diketua oleh Dr Hatta Ramli. Beliaulah bertanggunjawab mengurus dan menyusun apa jua bentuk strategi dah usaha untuk menggerakan jentera Pilihanraya seluruh Malaysia.

Beliau lah sepatutnya merancang usaha bagi memastikan Pas menang disemua kerusi Parlimen yang ditandingi PAS, beliau ada pasukan yang bergerak juga secara kolektif dan professional.

Malangnya JPPP gagal bertindak dengan baik. Tidak banyak tugasan yang dirancang untuk memastikan Pas menyumbang banyak kerusi bagi menuju Putrajaya dalam PRU 13.

Sepatutnya bila kita sudah yakin mampu ke Putrajaya semestinya Dr Hatta ada indekator yang memancu kearah tersebut. Bukanya hanya menilai dengan kehadiran dihimpunan yang dianjurakan seperti Himpunan Kebangkitan Rakyat atau Bersih. Beliau sendiri sepatutnya merasa bertanggujawab didalam hal ini. Kalau barang sudah yakin tentulah beliau sendiri tidak menumpang kemenagan di Negeri Kelantan, beliau sudah barang tentu kemabali ke Pengkalan sendiri di Perak, lihat Naib Presiden Haji Solahuddin Ayob beliau sendiri berani kembali ke Pengkalan dengan bertanding di Negeri asalnya Johor. Hatta sepatutnya bertanding di Perak, bila beliau sendiri bertanding di Kelantan sudah tentu beliau tidak yakin untuk mendapat sasaran kerusi Parlimen yang beliau rancang. Beiau terus dan tetap mempertahankan untuk terus bertanding di Kuala Krai, Kelantan.

Jadi sangat tidak manis dan biadaplah orang yang meletakkan kegagalan Pas dalam pilihanraya ke-13 ini 100% kelemahan Presiden. Kami bukan taksub sangat dengan presiden, tapi biarlah berhemah.

Oleh yang demikian Pas sewajarnya memilih seorang pemimpin yang betul betul mahir didalam gerakkerja Pilihanraya untuk memimpin JPPP selepas muktamar ke 59 nanti, kami melihat orang itu ialah Datuk Wan Rahim bekas MP Kota Baharu yang tewas di tangan Tengku Razaleigh di Parlimen Gua Musang dalam PRU 13 baru baru ini.

3 comments :

  1. saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

    ReplyDelete