Friday, December 11, 2009

Penyakit ge ye lam alif Memang Payah Ubat

Orang kalau dah gila memang payah nak ubat, tambah pula gila ni ada pelbagai jenis.
kalau berubat yang satu, ada lagi yang lain.

Gila kali ni adalah yang masih tak faham dan sengaja tak Faham atau memang jahat dan memang gila yang bertambah-tambah.

Ini nama nya gila Pro Umno dan gila kerajaang Perpaduang.
Gila ni berat sikit sebab dah ramai terlibat dan merebak serta berjangkit.

Tulang Besi tu adalah kepala segala gila ni.

Kalau dah Presideng serta pimpinang lain dah sebut Pro Umno dan Kerajaang Perpaduang dah tutup si masih ungkit-ungkit ...masih sebut walaupun dah berbuih mulut dikatakan tetutup rapat, kerana dek gila yang membara dan terbuak-buak dan tidak boleh dibendung maka disebut dan diungkit-ungkit.Kenapa begitu? dan kenapa begini?

Kerana gila nafsu mengusai diri, dia fikir sehingga menuduh umno akan mengadakan Pru ke -13 ketika konongnya pas dipimpin oleh pro Umno, isk...isk.wow.....TB ada maklumat dari SPR atau BN sendiri ? ada masuk pintu belakang ke?

Punyalah jahat sampai dia dah memandai kata kat sini sianu calon dan kat sinun sianu yang calon . Ni apa ke gila tak habis -habis ni.......

Walaupung pimpinang PAS dah sebut tutup pasal Kerajaang Perpaduang tapi TB dan yang segila dengannya masih sebut, ini kerana sekiranya perkara ini semua orang boleh tutup dan boleh terima maka kepopularang pimpinang yang menggunakang isu ini untuk menggulingkang Presideng dan beberapa pemimping lain akang lenyap. Orang-orang yang berusaha dan sangat tidak puashati Kepimpinang Presideng dang Ulama serta yang seangkatang dengang akan terus menerus menggunakang isu ini. Kalau isu ini sekali gus orang akan mula melupai 'orang itu' sebab, sebabnya orang itu ( 2-3 kerat) semakin terpencil, sebahagiang orang pas pung dah mula nampak hiruk piruk kegilaang geng-geng TB ini.

Kalau nak sebut kegilaang orang itu dang seangkatang dengang nya, maka terlalu banyak dan sangat hangit, tapi disini bukan sini ruangnya, bukang sini tapaknya....hanya TB dan orang-orang yang gila sahaja menggunakan medan ini untuk berbuat demikian, memburuk-burukang mereka samalah dengang beruang yang sayangkan tuangnya dan menampar lalat yang singgah dimuka tuangnya, maka orang-orang demikiang samalah fikirnya dan levelnya dengan beruang tersebut.Kalau ditulis kegilaang golongan yang kecewa dlm muktamar ke-55, maka bersorak riuhlah musuh-musuh kerana kerja mereka semakin mudah, apabila kerja mereka mudah maka ianya membuka ruang kepada mereka untuk menyerang, dah bila buka ruang kepada musuh untuk menyerang Parti kita, apa faedah yang kita dapat antara dua pahala atau dosa........mudah sahaja bukan bagi orang yang normal berfikir. kecuali ge ye lam alif
,
Ok, masih tidak percaya dengan penutupang rapat kerajaang Perpaduang, kenapa masih tak percaya? adakah selepas presideng bertegas bahawa kerajaang perpaduang tertutup rapat masih ada ke pertemuang sulit? masih ada ke pertemuang pintu belakang(belakang?) Kalau dah tak ada maka tidak boleh tidak orang yang masih ungkit-ungkit serta yang seangkatang denganya adalah ge ye lam alif . Kalau dengan orang-orang ini kita masih tak percaya, macamana yang sememangnya asal usul dilahir dari politik umno sendiri, mahukah kita gelarkang mereka pro umno ? kesilapang mereka bersama umno kita pung boleh maaf, lepas itu masuk dan bersama PAS maka kita terima dengan penuh sangka baik, malahan mengalu-alukang kemasukang mereka. Inikang pulak benda yang ditegaskang oleh Presideng, timbalang presideng, naib presideng, setiausaha agung, ketua penerangang. Itulah pemimping utama parti pas, andaikata kegilaang anda telah mendesak anda hilang kepercayaang kepada mereka-mereka ini, maka tidak boleh tidak anda tidak boleh lagi bersama mereka.Apa ditunggu lagi, carilah pertubuhang yang anda percaya akang kepimpinangnya.

Siapa lagi nak dipercayai dalam PAS ini? kalau dah macama itu dengang orang-orang itu maka terjunlah dengan labu-labu selagi tidak makang ubat.

* g terlalu banyak dalam catatan ge ye lam alif ini kerana TB catat kerajaan perpaduang.

5 comments :

  1. nasib baik aku gila junk vintage jeans je..

    ReplyDelete
  2. Boleh tahan juga ye gila nya...ini gila berlebih g ye???

    ReplyDelete
  3. Hentam TB bertubi-tubi, biar dia rasa, selama ini dia yg hentam org...kini tiba gilirannya...terduduk terdiam..

    ReplyDelete
  4. Ramai lagi yg gila selain TB .Yang paling teruk si TB lah.

    ReplyDelete
  5. jangan sampai tahap gila babi dah! Takut tersondol ke dalam kubang air kencing yang dikoreksondol sendiri! x de orang nak selamtkan.

    ReplyDelete