Friday, March 19, 2010

Laporan Salah laku pimpinan PAS

wow...tulang besi dah mengadap cik gu Pa, tulang besi sudah hebat. Dia bukan blogger jalanan macam lu orang anggap. Lu orang UG apa tau. Tulang Besi orang hebat, dia mesti kena mengadap orang hebat baru ngam...Lu apa tau.

Wa mau kongsi satu lagi salah laku yang WAJIB Pas Refom kena lapor pada Pas Pusat, ini bukan kes sunat, ini bukan lagi harus, ini Wajib ye WAJIB kena lapor.

Cerita ramai orang tau, wa tau, lu tau, blogger UG tau, PAS Refom lagi tahu. Tulang Besi dah confirm tau, Faqaq lagilah tau...kalau tak tahu komang lah Faqaq...Faqaq dah lah tak secantik tulang besi , ada kacamata taruk atas kepala..apa lah tak cerdil woiii kacamata duduk kat matlah mamat Faqaq...Wan Ji dan Wan Jo juga tahu. Ini salah laku yang salah disisi undang-undang Malaysia dan salah disisi Islam....

Wa yakin cerita ni best punya....Ini kes salahlaku seorang calon semasa muktamar PAS pusat telah memanggil perwakilan beberapa kawasan di Perak untuk kempen calon tersebut. SMS disebar dengan meminta supaya membuat pengesahan kehadiran kepada si ........ dengan no telefon ........... . Wa dapat sms tu, wa cuba contact ...wow memang betul ada. Wa mau pergi Perak jauh lah beb....wa pun call wa punya kawan salah seorang ajk kawasan di Perak. Dia sahkan ada juga terima sms tersebut. Wa bodek-bodek, wa pujuk-pujuk wa goda-goda dan akhirnya dia cair dgn wa....dia setuju untuk pergi ....dia terkejut sebab selain dari kempen, makan ada lagi satu perkara besar yang dia semacam tak percaya dengan apa berlaku. Lu tau...mesti tau, Faqaq tau, bakaq tau, wan Ji tau, wan Jo tahu...sebab lu tahulah wa cakap lu WAJIB buat laporan pada pas Pusat...lu bukan buat laporan untuk hancurkan pas, lu bukan nak tamat karier politik si calon tersebut , lu Wajib buat atas dasar sayangkan Pas dari anasir jahat...lu kasi alasan sama macam tulang besi buat laporan lah..lu cakap lah rasa berdosa selagi tak buat laporan ini.

Kes satu lagi berlaku di Johor dan Melaka.....lu tahu, tipu kalau wan Ji dan Wan Jo tak tahu, kes ni bukan calon sendiri yang ( calon yg sama dgn kes diatas) dia pakai kempen manager ( wow.. sebijik mcm umno) jumpa orang yang berpengaruh dikawasan minta supaya kawasan tersebut jemput calon tersebut merasmi mesyuarat agong kawasan serta calonkan calon tersebut untuk jawatan yg akan dipertandingkan nanti...bukan itu saja....ada juga benda pelik yang dijanjikan malah ada kawasan yang dah dapat....dapat apa...? wan Ji dan wan jo tahu ...lu tanya sama dia lah. Kempen manager pulak bukan koman-koman nya.....orang muda cantik, manis , lantang ada pangkat ....Ingat wa cakap, salahlaku ini WAJIB kena lapor.

3 comments :

  1. kes besar puak puak taskforce 13 ini
    pakaq tak tahu ke, mustahil tak tahu menulis di lobi parlimen tentang keburukan dan fitnah kepada pimpinan pas, lepas ni mesti pakaq terkejut terus mabuk barbican

    ReplyDelete
  2. ish...ish...ish... memang celaka puak2 blogger celaka, datangnya memang dari blog2 celaka, dng tulisan2 celaka dan akan celakalah mereka yg celaka !

    ReplyDelete
  3. aku ingat blogger yg tulis ikut suka hati tanpa selidik & bertanya dahulu dari pihak pimpinan ni tak pernah ikut tamrin la..
    Mendabik dada, aku ahli pas, kesatuan jemaah pun tak faham, "satu fikrah satu amal" pun tak dapat nak buat lg..
    usul 20 ntah tau ke tidak..kalo tau mesti tak faham..kalo faham mesti tak ikhlas dalam ber`amal` (berkerja)..
    Pimpinan sibuk nak menyatukan jemaah, ahli bawahan termasuk blogger2 jahil sibuk nak memecahkan jemaah..
    fikir2 kan lah..koreksi diri balik.

    ReplyDelete