Sunday, January 24, 2010

Yang Dalam mana boleh duduk luar.

Wa dah cakap siang-siang ada orang terlepas, ada orang tak makan ubat.
Siapa mau percaya sama wa?
Lu cebik bibir sama wa,

Sekarang lu semua tengok la, bila keluar lari dan tak makan ubat apa jadinya? melalak sana melalak sini. LU kalau maki hadi sebesar pulau singapura pun siapa ambil peduli, lu maki ulama' TGAA pun siapa peduli, lu apa tak kata pada Hadi?

Macam macam gelaran lu kasi sama hadi, siapa peduli?
Itulah lu ilmu ada tapi tarok kepala lutut. Otak ada tapi lu letak kat bukulali.

Lu lupa, walaupun lu maki Hadi, lu maki Aziz tarak orang peduli, lu kena ingat ...malaikat catat semua lu punya taip....

Hadi tu ulama, bangun solat malam, puasa isnin khamis, hari-hari baca Quraan, lu ingat dia baca ke lu punya bblog, kalau lu kata dia baca, itu tanda lu bodoh tahap gabangggg, tahap ultraman, tahap powerrenger, tahap Ben10, tahap Transformer... tahap apa apa lah, lu bukan bodoh lagi, lu sudah gila.. bila lu maki Al-Marhum Tuanku Sultan Johor yang Mangkat semalam itu tandanya gila lu dah jadi hilang bacaan meternya, kalau org sakit kencing manis dah sah kena potong.

Lu kena insaf, lu kena taubat.....Hidup lu biar reti base...lu tau ke?

8 comments :

  1. Bahasa sastera ada unsur ambiguiti iaitu perkataan banyak kemungkinan makna. Ada orang menterjemahkan sesuatu maksud itu melalui bahasa yang digunakan manakala sesetengah yang lain menterjemahkannya melalui isi keseluruhan. Tak rugi kalau sesekali cuba melihat maksud tersirat di sebalik kata2 kesat itu untuk lebih memahami hati naluri penulis.

    ReplyDelete
  2. adat biar beradab

    ReplyDelete
  3. xyah nak beking la Lu punya idola tuh, maki hamun mmg dah jd ulam dlm tulisan dia. cglyn, Lu la amek alih jd chief projek langgar hadi pulok huhuhu

    ReplyDelete
  4. Tanpa Nama yang bersembunyi di balik tabir, lagu ini untuk awak. Dengan ucapan semoga terhiburlah hendaknya.

    Tidurlah Wahai Permaisunyi

    Tidurlah
    Wahai permaisunyi
    Tidurlah
    Pejam mata ahai tidur nyawa

    Kudendangkan
    Kunyanyikan
    Duhai tok guru sayang

    Jika kau tidur lena

    Mimpikan bahagia

    Bersemayam di Putrajaya

    Tok Guru PM Malaysia


    Kudendangkan
    Kunyanyikan
    Duhai Tok Guru sayang

    Jika kau tidur lena
    Lupakan rakyat jelata
    Biarkan mereka bertanya
    Tak perlu Tok Guru cakna

    Kuberjanji wahai Tok Guru suci
    Kaulah presiden kami
    Bersumpahlah dalam hatiku
    Bahawa kau presidenku
    BerWALAlah kami
    BerWALAlah kami
    Permaisunyi tidurlah
    Permaisunyi tidurlah

    Lagu Asal : Tidurlah Permaisuri - Jamal Abdillah

    Nyanyian semula : Akhil Hayy ft Waheeda

    ReplyDelete
  5. Cik Gu Dah makan ubat ke?

    ReplyDelete
  6. peh bahasa sastera rupa aduka ni rupanya, hanya kalangan tahap dewa aje memahaminya, bahan mentah, 3rd party tu semua bahasa sastera, lepas ni sapa sapa nak maki boleh aje kerana ni maki bahasa sastera, tok guru tak tidur malam mcm kita, kita tidur sampai subuh gajah, aduka tak tido sebab sibuk duk taip maki haji hadi, tak apa maki sebab guna bahasa sastera

    ReplyDelete
  7. ewaaa siap berlagu lagi cglyn kite. ciplak lagu jamal ala-ala sastera gitu. hahahha. cikgu ajar sastera klasik melayu ke sastera jawa zaman gajah mada cikgu? wa blaja satira cikgu dlm peribahse ckp " cikgu kecing diri, anak murid kecing belari" . harap2 cikgu kecing belang duduk la ye.
    rasa mcm nak nyayi gak la cikgu hihihihi.

    ReplyDelete
  8. cglyn, eko jgn kencing style doggy dahle kahkah

    ReplyDelete